DentOnline
اجرای کوریکولوم جدید دندانپزشکی برای ورودی‌های سال 96
اجرای کوریکولوم جدید دندانپزشکی برای ورودی‌های سال 96

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ از ابلاغ کوریکولوم جدید دندان‌پزشکی به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: با توجه به تصویب طرح بازبینی کوریکولوم آموزشی دوره عمومی دندان‌پزشکی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، این برنامه آموزشی برای ورودی‌های مهرماه ۹۶ رشته دندان‌پزشکی قابل اجرا می‌باشد.

دکتر مجید اکبری گفت: در کوریکولوم قبل با توجه به گسترش تعداد دانشکده‌های دندان‌پزشکی و ایجاد تغییرات مبتنی بر استراتژی‌های نوین آموزشی، از نظر عرف اجرایی؛ امکان توانمندی‌های اجرا به صورت یکسان وجود نداشت.

وی ادامه داد: سیاست‌های راهبردی در کوریکولوم جدید به دنبال تغییرات بنیادی نبوده است؛ زیرا این تغییرات باید مبتنی بر شواهد باشد که کار و زمان زیادی را می‌طلبید.

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ افزود: بر این اساس بنا شد با یک اصلاح کاربردی کار کوریکولوم انجام، حداکثر بهره‌بری در این راستا صورت گیرد و در نهایت در یک زمان‌بندی یک ساله به سرانجام برسد.

دکتر اکبری تاکید کرد: تلاش شد تا در فرآیند اجرا شده از نظر دیگر صاحب‌نظران استفاده و کلیه اساتید را در اجرا و در برنامه‌ریزی وارد کنیم.
وی گفت: با کمک و حمایت‌های وزارت بهداشت، اساتید و روسای دانشکده‌های دندانپرشکی مشکل رشته دکتری دندانپزشکی برطرف و تلاش شد تا در برخی دروس که اساتید مشخصی ندارند؛ اصلاح گروه صورت گیرد.

 

منبع: دندانه