DentOnline
ایجاد بیمه‌ای ویژه ، جهت ارائه خدمات دندانپزشکی
ایجاد بیمه‌ای ویژه ، جهت ارائه خدمات دندانپزشکی

وزیر بهداشت گفت به دنبال آنیم تا پرداخت از سوی مردم یک مرحله ای نباشد و بتوان همانند خدماتی که بانکها ارائه می دهند، بیمه‌ای ویژه دندانپزشکی درنظر بگیریم تا زمانی که فرد نیاز فوری پیدا می کند و پولش کافی نیست برای هزینه های درمان کمک حالش باشد...

سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مشکل دپوی داروی بیماران هموفیلی پیگیری می‌شود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بدون تردید کاستی‌هایی وجود دارد کمااینکه هیچ کدام از ما بدون عیب نیستیم، گفت: باید بپذیریم این عیب و نقص در همه جا وجود دارد و در عین حال امکانات و نیازها برای اثرگذاری متفاوت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید مردم را امیدوار کرد، افزود:کارها در دولت یازدهم شروع شد و مردم علاقمند به استمرار این روند بودند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند کمک کنند تا مردم ناامید نشوند، تأکید کرد: باید به موانع پیش پای مسئولان نیز توجه کرد.

وی از حمایت‌های خبرنگاران در حوزه سلامت و معرفی طرح تحول نظام سلامت تشکر و قدردانی کرد و بااشاره به طرح مشکل دپوی داروی بیماران هموفیلی، گفت: نباید این مشکل کشور وجود داشته باشد و باید پیگیری لازم صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه هزینه خدمات دندانپزشکی بالاست، گفت: بسیاری از بیمه ها حتی در آمریکا نیز این خدمت را تحت پوشش ندارند به جز بیمه های تجاری که امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم بیمه‌ای ویژه ایجاد کنیم تا ارائه خدمات دندانپزشکی از سوی دولت به مردم با کمترین هزینه انجام شود.

هدف از ایجاد بیمه ویژه، پیشگیری است

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه به دنبال آنیم تا پرداخت از سوی مردم یک مرحله ای نباشد و بتوان همانند خدماتی که بانکها ارائه می دهند، بیمه‌ای ویژه دندانپزشکی درنظر بگیریم تا زمانی که فرد نیاز فوری پیدا می کند و پولش کافی نیست برای هزینه های درمان کمک حالش باشد، گفت: بیمه ها منابعی برای پوشش بیشتر ندارند و هدف از ایجاد بیمه ویژه، پیشگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی تا رسیدن به خودکفایی خیلی فاصله داریم، عنوان کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می شود به طوریکه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت رونق غیرقابل تصوری در بخش های تولید رخ داد.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار شغل در دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شد، عنوان کرد: مجوز استخدام ۱۱ هزار نیرو در وزارت بهداشت دریافت شده است مشروط بر اینکه سازمان استخدامی موافقت کند.

 

منبع: مهر