DentOnline
کلینیک ویژه تخصصی با 18 یونیت دندانپزشکی
کلینیک ویژه تخصصی با 18 یونیت دندانپزشکی

 

در این کلینیک برای تسهیل در روند درمان و به منظور جلوگیری از مراجعه بیمار به خارج از مجموعه، 18 یونیت دندانپزشکی، دستگاه رادیوگرافی پانورامیک جهت تهیه عکس از تمام فک و دستگاه های رادیوگرافی جهت ارائه خدمات معمول و پاراکلینیکی مستقر شده اند...

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد آغاز به کار و فعالیت کلینیک های ویژه تخصصی دندانپزشکی وابسته به دانشکده گفت: کلینیک ویژه تخصصی دانشکده دندانپزشکی که ساختمان آن واقع در محوطه حد فاصل پل پنجم تا فلکه دانشگاه، در مجاورت اورژانس 115 قرار داشت اکنون با برنامه ریزی جدید، اصلاح ساختارهای پرسنلی، رسیدگی به امور خدماتی و تجهیزاتی، اصلاح تعرفه و گردش مالی و با رویکرد تازه در رشته های تخصصی مختلف دندانپزشکی با اولویت دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، اندودانتیکس یا معالجات ریشه و یا به اصطلاح عمومی عصب کشی، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و سایر رشته های تخصصی دندانپزشکی است، مجدداً آغاز به کار کرده است.


به گزارش خوزنیوز؛ دکتر محمودجهانگیرنژاد با بیان اینکه تا کنون در زمینه کلینیک های ویژه به طور خاص در رشته تخصصی ارتودنسی کودکان و نوجوانان در سطح شهر اهواز فعالیتی نداشته ایم و برای اولین بار است که در این زمینه ارائه خدمت می کنیم و این خدمات هم اکنون با حضور اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه در حال ارائه می باشد، گفت: البته در دانشکده دندانپزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بخش های تخصصی و عمومی ارائه خدمات دندانپزشکی وجود داشته و دارند.

جهانگیرنژاد بیان داشت: به دلیل موقعیت جغرافیایی دانشکده دندانپزشکی و رویکرد فعالیت آن که صرفاً درمانی نیست و برای دانشجویان این رشته جنبه آموزشی هم دارد، تصمیم بر آن شد که خارج از مجموعه دانشگاه و برای ارائه خدمات بهتر و متمرکز به عموم مردم، کلینیک ویژه تخصصی دندانپزشکی راه اندازی شود.
 
 وی تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت که شاید دغدغه طیفی از مراجعین به سایر مراکز درمانی دولتی باشد؛ این است که در این کلینیک ویژه، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ارائه دهندگان خدمات درمانی هستند که با رویکرد درمانی و خارج از زمان اداری و آموزشی، همه روزه از ساعت 16:30 لغایت 21 و در روزهای شنبه و سه شنبه نیز در تایم صبح از ساعت 8:30 لغایت 12 با بهترین کیفیت مشغول فعالیت می باشند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه در مورد تعرفه کلینیک ویژه تخصصی دانشکده گفت: تعرفه موجود مصوب و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در سایر دانشگاه ها و کلینیک های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد که این تعرفه مشخصاً کمتر از تعرفه بخش خصوصی است. ضمناً این دانشکده آماده عقد قرارداد و تفاهم نامه برای ارائه خدمات به سایر شرکت ها و سازمان ها در ارتباط با بیمه تکمیلی و امثال آن می باشد به گونه ای که در حال حاضر برای کارکنان شرکت ملی حفاری و شرکت نفت، قراردادها و تفاهم نامه هایی به امضاء رسیده است که البته باید اشاره کرد درب های مجتمع به روی عموم مردم باز می باشد اما برای استمرار خدمات نیازمند این هستیم که پوشش مشخصی برای قراردادها و تفاهم نامه ها با سازمان ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی وجود داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد تجهیزات و امکانات این مرکز تصریح کرد: در این کلینیک برای تسهیل در روند درمان و به منظور جلوگیری از مراجعه بیمار به خارج از مجموعه، 18 یونیت دندانپزشکی، دستگاه رادیوگرافی پانورامیک جهت تهیه عکس از تمام فک و دستگاه های رادیوگرافی جهت ارائه خدمات معمول و پاراکلینیکی مستقر شده اند و امکانات رفاهی از قبیل دستگاه خودپرداز، سالن انتظار مناسب و سایر امکاناتی که مورد نیاز ارباب رجوع می باشد در محیط مجموعه پیش بینی شده است که همچنان در حال ارتقاء نیز می باشد و همچنین برای تاکید بر حفظ شرایط استریل در کلینیک، از بهترین دستگاه های استریل کننده و پکیج های یکبار مصرف استفاده می شود.

جهانگیرنژاد در ارتباط با ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان گفت: در این مجموعه بازخورد خدمات ارائه شده به مردم رصد می شود و در هر بخشی که پیشنهاد و یا نیاز جدیدی تعریف شود، مجموعه مدیریتی آماده برنامه ریزی برای بهبود آن قسمت می باشد.
 
وی اظهار داشت: طبق هماهنگی های قبلی با مسئولین دانشگاه، قرار بر این است برای ارائه خدمات در خارج از مجموعه نیز تدابیری اندیشیده شود مثلا" برای بیماران خاص از جمله معلولین جسمی-حرکتی تحت پوشش بهزیستی که امکان مراجعه حضوری به مرکز را ندارند، با حمایت و همکاری مدیریت پشتیبانی دانشگاه اتوبوس های خاصی به تجهیزات دندانپزشکی مجهز و تحت قالب کلینیک های سیار جهت ارائه خدمات درمانی به همراه تیم های تخصصی به محل های شناسایی شده اعزام می شوند.

این متخصص جراحی لثه و ایمپلنت گفت: در حال حاضر نوبت دهی کلینیک به صورت حضوری است، اما سامانه نوبت دهی الکترونیک نیز با تجهیز زیرساخت های مورد نیاز مثل سخت افزار و شبکه اینترنت در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: علت راه اندازی کلینیک ویژه تخصصی دندانپزشکی و فعالیت اعضاء هیئت علمی در این مجموعه با تعرفه های پایین تر از بخش خصوصی، تأمین اهداف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در طرح تحول نظام سلامت در بخش دهان و دندان است.
 
جهانگیرنژاد گفت:اعضاء هیئت علمی که به تازگی در دانشگاه آغاز بکار می کنند، طبق ضوابط تعیین شده توسط وزارت متبوع در مدت زمانی که در احکامشان مشخص شده است، موظف هستند بصورت تمام وقت در دانشکده ها انجام وظیفه کنند و در مورد اینکه فعالیت انتفاعی و خصوصی داشته باشند، کلینیک های ویژه با یک تعرفه کنترل شده و تحت نظر دانشگاه، یک حالت بینابینی برای آنها داشته و تأمین کننده منافع خدمات خصوصی برای آنها است.
 
وی در پایان گفت: یکی از مشکلات کلینیک ویژه تخصصی، عدم اطلاع و آگاهی مردم از ارائه خدمات است چرا که در منطقه ای خارج از محوطه دانشگاه قرار گرفته است که لازم است که در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گرفته و رسانه ها و مردم در جریان نوع خدمات، کیفیت و فعالیت هایی که در مرکز انجام می شود قرار بگیرند.

 

منبع: خوزنیوز