DentOnline
محکومیت دندانپزشک متخلف در زنجان
محکومیت دندانپزشک متخلف در زنجان

مرتضی ممیزی اظهار کرد: با دریافت شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر اخذ وجه اضافی از سوی یکی از دندانپزشکان در استان زنجان، در این رابطه پرونده‌ای در شعبه ویژه بهداشت، دارو و درمان اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: شکایت درباره ترمیم تعدادی دندان شاکی بوده که برای انجام آن 90 میلیون ریال وجه دریافت شده و طبق قرارداد ترمیم دیگری از سوی پزشک صورت نگرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس طبق نظریه کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی ، تخلف "اخذ وجه مازاد بر تعرفه" تأیید و به شعبه مربوطه گزارش شد. پس از دریافت نظرات کارشناسی، جلسات رسیدگی برگزار و شعبه اظهارات طرفین را در پرونده قید کرد. پس از بررسی مستندات پرونده و احراز تخلف صورت گرفته مبنی بر ارائه خدمات به بیماران به منظور سودجویی و اخذ وجه مازاد بر تعرفه، طبق رأی صادره پزشک متخلف محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه طبق رای صادره دندان پزشک متخلف به جریمه 262 میلیون ریالی محکوم شد، گفت: این پزشک علاوه بر اعاده حق شاکی به میزان 43 میلیون و 800 هزار ریال به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 219 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

ممیزی ادامه داد: تعزیرات حکومتی استان زنجان درصورت دریافت شکایات مردمی بر اساس تصمیمات اخذ شده در جلسات حقوقی این اداره کل، پرونده‌های وارده در این بخش را به صورت خارج از نوبت رسیدگی و در صورت احراز تخلفات، با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌کند.

ممیزی تاکید کرد: بر اساس حکم صادره پروانه فعالیت دندان‌پزشک متخلف لغو شده است.

منبع: فارس

مشاهده خبرهای بیشتر

عضویت در کانال تلگرام دنت آنلاین