DentOnline
لزوم توجه به خرد جمعی بزرگان جامعه دندان پزشکی
لزوم توجه به خرد جمعی بزرگان جامعه دندان پزشکی

رییس انجمن دندانپزشکی ایران ضمن درخواست از وزارت بهداشت مبنی بر توجه به خرد جمعی بزرگان جامعه دندانپزشکی اظهار داشت: با ادامه بی توجهی ها ، عقب افتادگی سالیان دراز بخش بهداشت، پیشگیری و درمان دندان پزشکی را به وسیله روش های غیر علمی و مقطعی پیچیده تر نکنند.

دکتر علی تاجرنیا رییس انجمن دندانپزشکان ایران در شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پرستودنتیست های ایران ، ادامه دانش و مهارت دندانپزشکان را علاوه بر امر آموزش مرهون تلاش انجمن های علمی دانست و افزود: متاسفانه روال منطقی و اصولی آموزش بیش از یک دهه است که دستخوش تصمیمات عجولانه، سلیقه ای و غیر علمی شده که در دراز مدت اعتبار علمی دندانپزشکان ایرانی را خدشه دار می کند.

وی اظهار داشت: گسترش بی رویه دانشکده های دندان پزشکی در دولت نهم و دهم، حفظ نکردن اساتید و اعضای هیات علمی با سابقه در دانشکده ها، قوانین دست و پاگیر بر سر جذب هیات علمی، گسترش بی رویه رشته های تخصصی و برخورد منفعلانه با پذیرش فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های بی کیفیت خارجی همگی دور باطلی شده که شان و جایگاه دانش دندان پزشکی را مورد تهدید جدی قرار داده است.

تاجرنیا با اشاره به برخوردهای منفعلانه مسئولان وزارت بهداشت با مدیریت جدید دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: این برخوردهای منفعلانه مسئولین و تحت فشار سیاسی برخی نمایندگان مجلس گویای ادامه روند این مسیر غلط است.

به گفته وی؛ موضوع تربیت بهداشت کاران دهان و دندان با رویکرد درمانگری هم مزیدی بر علت شده و ارائه خدمات با کیفیت و عادلانه با با چالش جدی مواجه کرده است.

رییس انجمن دندانپزشکی ایران ضمن درخواست از وزارت بهداشت مبنی بر توجه به خرد جمعی بزرگان جامعه دندان پزشکی ادامه داد: اگر بی توجهی ها ادامه یابد، عقب افتادگی های سالیان دراز بخش بهداشت، پیشگیری و درمان دندان پزشکی را به وسیله روش های غیر علمی و مقطعی پیچیده تر نکنند. 

وی ضمن اعلام آمادگی انجمن برای کمک به دولت یادآور شد: انجمن های علمی همانگونه که در امر آموزش پس از فارغ التحصیلی در کنار وزارت بهداشت این مسئولیت را به عهده گرفته و عملکرد موفقی داشته، امروز هم آماده هرگونه پیگیری و کمک به دولت است.

 

منبع: خبرنگاران جوان

 

 مشاهده خبرهای بیشتر

عضویت در کانال تلگرام دنت آنلاین