DentOnline
بیمه ها 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند
بیمه ها 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند

وزیر بهداشت با اشاره به بدعهدی شرکت های بیمه در پرداخت بدهی ها به دولت گفت: هم اینک در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت ،وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیمه ها 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.

مشکلی که آینده اجرای طرح تحول سلامت را مورد تردید قرار داده، بدعهدی شرکت های بیمه در پرداخت بدهی ها به دولت است. 

وزیر بهداشت با اشاره به این مشکل در گرگان گفت: هم اینک در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت ،وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیمه ها 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.
 وی همچنین تاکید کرد که کاهش هزینه های مردم و افزایش بیشتر پوشش بیمه ای نتایج اجرای این طرح است و انتظار می رود با توجه به دستاوردهای مطلوب و مورد اقبال مردم، اجرای آن همچنان ادامه یابد.
 به گفته وی؛ مردم از اجرای این طرح رضایت کامل دارند و نباید با کم توجهی به رفع نواقص و معایب آن مانند پرداخت نکردن مطالبات توسط بیمه ها، موجب وارد شدن آسیب به مردم شد.
 طرح تحول سلامت، یکی از مهمترین و مورد اقبال ترین برنامه های دولت و گامی بلند برای کم کردن بار مالی مردم در شرایط بیماری بود که با رضایت مردم همراه شده و اقشار مختلف بویژه در مناطق محروم خواستار استمرار آن هستند.
در گذشته مردم علاوه بر تحمل درد جسمی و مریض داری باید چاره ای هم برای پرداخت هزینه های درمان پیدا می کردند ، اما با اجرای طرح تحول سلامت، دیگر خبری از فاکتورهای سرسام آور بیمارستان ها نیست. 
 دولت برای استمراز اجرای طرح تحول سلامت، فشارهای مالی زیادی را تحمل می کند اما با توجه به نتایج مثبت و امیدبخش آن در جامعه به عنوان یکی از موثرترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید، تداوم آن مورد نظر دولت و خواست مردم است. 
هر چند طرح تحول سلامت اشکالاتی مانند درمان‌محوری به ‌جای توجه به پیشگیری، پزشک‌محوری به‌ جای خدمات‌محوری،  فقدان پایداری منابع به دلیل هزینه‌های بالا و تعمیق شکاف درآمدی در کادر درمانی دارد، اما رضایت و مطالبه عمومی، استمرار آن را می طلبد.

 

منبع: ایرنا

 

 

 مشاهده خبرهای بیشتر

عضویت در کانال تلگرام دنت آنلاین