DentOnline
۲۰ درصد ايمپلنت‌هاي موجود در بازار استاندارد نيستند
۲۰ درصد ايمپلنت‌هاي موجود در بازار استاندارد نيستند

اهميت استفاده از ايمپلنت‌هاي استاندارد، زماني مشخص مي‌شود که بدانيد بيماران زيادي بر اثر استفاده از ايمپلنت نامرغوب دچار آسيب‌هاي جدي به اعصاب حسي و حرکتي شده‌اند...

ايمپلنت‌هاي دنداني، پيچ‌هايي از جنس تيتانيوم هستند که در استخوان فک جاگذاري مي‌شوند و مانند ريشه دندان عمل مي‌کنند. اين درمان، جايگزين خوبي براي دندان‌هاي از دست رفته است، اما گاهي بي‌اطلاعي يا اطلاعات ناکافي بيماران باعث مي‌شود با وجود صرف هزينه‌هاي ميليوني از نتيجه کار راضي نباشند.

چرا ايمپلنت گران؟
دکتر محمد علي‌‌همتي ، رئيس دانشکده دندانپزشکي دانشگاه شاهد اعلام کرد، ماهانه صد هزار ايمپلنت در کشور کاشته مي‌شود که اين حجم تقاضا موجب شده، برخي افراد مبادرت به واردات غيرقانوني ايمپلنت کنند.وي با بيان اين‌که ۲۰ درصد ايمپلنت‌هاي موجود در بازار استاندارد نيستند، افزود:

برخي افراد به عنوان اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام به واردات ايمپلنت به کشور مي‌کنند. افرادي که از مبادي درست اقدام مي‌کنند، بدون مشکل هستند بنابراين قيمت تمام شده ايمپلنت‌هايي که وارد مي‌کنند، با توجه به پرداخت هزينه‌هاي گمرکي بيشتر است.حالا اين پرسش‌ مطرح مي‌شود که مردم چطور از ميان ايمپلنت‌هاي دنداني با قيمت‌هاي متفاوت دست به انتخاب بزنند؟

آيا ايمپلنت‌هاي گرا‌نقيمت‌تر دوام بيشتري دارند يا احتمال بروز عوارض دنداني در پي کاشت آنها کمتر است؟
ايمپلنت، ابزاري است که داخل استخوان و لثه قرار مي‌گيرد و بايد داراي بالاترين درجه استاندارد باشد چرا که در غير اين صورت، موجب عفونت و صدمه به بافت مي‌شود.
دکتر سيامک افشاري، متخصص دندانپزشکي ترميمي و زيبايي مي‌گويد:

اهميت استفاده از ايمپلنت‌هاي استاندارد، زماني مشخص مي‌شود که بدانيد بيماران زيادي بر اثر استفاده از ايمپلنت نامرغوب دچار آسيب‌هاي جدي به اعصاب حسي و حرکتي شده‌اند و حتي در مواردي عفونت فک بالا و خطر انتقال عفونت به گوش، چشم و حتي جمجمه، سلامت فرد را بشدت تهديد مي‌کند.

يکي از مهم‌ترين دلايل تفاوت قيمت ايمپلنت‌ها ، جنس و ماندگاري آنهاست. به همين دليل استفاده از انواع با کيفيت بهتر، مستلزم صرف هزينه‌ بيشتر است.

انتخاب درست داشته باشيد
به گفته دکتر افشاري، همه دندانپزشکان ملزم به پيروي از قيمت‌هاي مصوب وزارت بهداشت هستند و مردم براحتي مي‌توانند اطلاعات لازم را درباره ايمپلنت‌ها از دندانپزشکان بگيرند.
با کمي پرس‌وجو مي‌توانيد فهرستي از ايمپلنت‌هاي دنداني استاندارد و مرغوب موجود در بازار تهيه کنيد و يکي از آنها را به دندانپزشکتان پيشنهاد بدهيد.

اگر هم به هر دليلي به دندانپزشک مورد اعتماد دسترسي نداشته باشيد، مي‌توانيد از شرکت سازنده ايمپلنت مورد نظرتان بخواهيد دندانپزشکاني را که با اين شرکت همکاري مي‌کنند، به شما معرفي کنند. تمام قطعاتي که در فرآيند کاشت ايمپلنت استفاده مي‌شوند، داراي برچسب هستند که يکي از اين برچسب‌ها در پرونده و ديگري در سرنسخه قرار داده مي‌شود و به اين ترتيب چه از لحاظ کيفيت و چه قيمت قابل پيگيري خواهند بود.

عمر ايمپلنت‌ها چقدر است؟
عمر مفيد ايمپلنت‌هاي مرغوب بين ۲۵ تا ۳۰ سال است؛ به شرطي که از آنها خوب مراقبت شود.
در اين ميان، يکي از مهم‌ترين دلايل تفاوت قيمت ايمپلنت‌ها ، جنس و ماندگاري آنهاست. به همين دليل استفاده از انواع با کيفيت بهتر، مستلزم صرف هزينه‌ بيشتر است.

 

منبع: آخرین خبر

 

 

 مشاهده خبرهای بیشتر

عضویت در کانال تلگرام دنت آنلاین