DentOnline
محکومیت دنتال هایجنیست آمریکایی به جرم دخالت در درمان دندان‌پزشکی
محکومیت دنتال هایجنیست آمریکایی به جرم دخالت در درمان دندان‌پزشکی

دادگاهی در امریکا یک دنتال‌هایجنیست را به جرم دخالت در امور دندان‌پزشکی که قانوناً باید به وسیله یک دندان‌پزشک انجام شوند، به پنج سال حبس محکوم کرد.

جرم چری دیلون Cherie R. Dillon شصت و دو ساله، این است که در مطب به بیماران خدماتی مانند پر کردن و کشیدن دندان، گذاشتن دست‌دندان مصنوعی و سایر خدماتی را که فراتر از اختیارات او به عنوان یک دنتال هایجنیست هستند ارائه می‌داد و این در حالی است که او در دانشکده دندان‌پزشکی درس نخوانده و مدرکی بیش از مدرک دنتال هایجنیست‌ها ندارد. علاوه بر این، او بدون نظارت و مدیریت یک دندان‌پزشک، که بنا بر قوانین ایالت آیداهو و قوانین تحصیلی آمریکا ضروری است، برای بیماران خدمات بهداشت دندان انجام می‌داد و از آنان هزینه دریافت می‌کرد.

این دنتال هایجنیست مطب خود را که نام آن را کلینیک «پایِت Payette، بهداشت و درمان دندان‌پزشکی از صمیم قلب!» گذاشته بود سال ۲۰۰۵ تأسیس و دندان‌پزشکانی را در این کلینیک استخدام کرده بود که به صورت شیفتی و پاره‌وقت برایش کار می‌کردند و به این ترتیب، یک سوم تا یک چهارم مبلغی که از ارائه خدمات بهداشتی عایدش می‌شد را به آنان می‌پرداخت. او همچنین از مزایایی که حق یکی از دندان‌پزشکان قراردادی‌اش به نام دکتر تئودور فریک Theodore Fricke بود سوءاستفاده می‌کرد.
فریک، از مشکلات جسمی شدید رنج می‌برد و پزشکش سال ۲۰۱۰، گواهی کرده بود که او کاملاً از کار کردن ناتوان است و می‌تواند از تسهیلات ویژه‌ای که بیمه برای افرادی چون او قائل می‌شود بهره‌مند شود، اما دیلون، صورت‌حساب‌هایی مجموعاً به مبلغ یک و نیم میلیون دلار را برای خدماتی که ادعا کرده بود دکتر فریک بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ انجام داده است، جعل کرده و تمام اسناد را با مهر او، امضاء کرده و به مدی‌کر و شرکت‌های بیمه ارسال کرده بود.

به گفته دادستان مسئول این پرونده، او مدرک دندان‌پزشکی دکتر فریک را هم از نو جعل کرده و حتی برای او درخواست ادامه تحصیل آن‌لاین پر کرده است. همچنین به باقی دندان‌پزشکان گفته است شخصی به نام تئودور فریک در روزهایی که هیچ کدام از آنان حضور ندارند، در کلینیک کار می‌کند.

بنابر قانون ایالات متحده آمریکا، اگر شرکت‌های بیمه متوجه می‌شدند که صورتحساب‌هایی که دریافت کرده‌اند، توسط یک دنتال هایجنیست که خارج از محدوده اختیاراتش کار می‌کند ارسال شده است، اصلاً پولی بابت آن‌ها نمی‌پردازند. به همین دلیل، قاضی دادگاه مربوط به این پرونده، ابتدا دیلون را به پرداخت ۸۴۷ هزار و شانزده دلار غرامت بابت درآمدهایی که از فعالیت‌های غیرقانونی کسب کرده و ۵۴۹ هزار و ۶۰۵ دلار جریمه محکوم کرده است و رأی نهایی دادگاه، نهم آگوست ۲۰۱۷ صادر می‌شود، اما دیلون چهار روز بعد از برگزاری دادگاه، ادعا کرده تنها بیست و چهار فقره تقلب در درمان‌های بالینی داشته و به همین میزان، از هویت جعلی استفاده کرده است.
به گفته مراجع قضایی، از دیگر جرائم منتسب به دیلون، این است که او مبالغ قابل توجهی از درآمد کلینیکش را به حساب بازنشستگی خود و همسرش واریز کرده و بسیار کمتر از آنچه واقعاً حق دندان‌پزشکان قراردادی‌اش بوده به آنان پرداخت کرده است.
دفتر دادستان ایالت متحده آمریکا و شرکایی اجرایی‌اش در دولت فدرال و ایالت‌ها، ملزم شده‌اند که با شدت و حدت، سوءاستفاده‌هایی که در بخش بهداشت و درمان اتفاق می‌افتد را پیگیری کنند.

 

منبع: idahostatesman.com