DentOnline
حضور دندانپزشکان داوطلب در مناطق محروم با حمایت شرکت بایودنت
حضور دندانپزشکان داوطلب در مناطق محروم با حمایت شرکت بایودنت

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماستر فوده که شامگاه روز گذشته برگزار شد مقرر گردید تا دندانپزشکان داوطلب با حمایت‌های مالی این شرکت بتوانند در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور داشته باشند و به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک کنند .

مسعود سزاوار، رئیس هیات مدیره شرکت ماستر فوده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماستر فوده که شامگاه روز گذشته برگزار شد درباره بازار آدامس در جهان و ایران، اظهار کرد: آدامس یک محصول جویدنی است که در ایران قدیم به آن سَقِز گفته می‌شد. پیشینه این محصول به دهه 1860 میلادی بازمی‌گردد. در ایران اولین تولید آدامس با برند «طوطی نشان» در اوایل سال 1335 آغاز شد و سپس آدامس خروس به بازار آمد.

وی افزود: در سال 2016 ارزش مصرفی آدامس 27.1 میلیارد دلار گزارش شده است که پیش بینی می‌شود تا سال 2019 این رقم به 32.6 میلیارد دلار برسد.

سزاوار در ادامه یادآور شد: سهم ایران از بازار جهانی آدامس نزدیک به یک درصد است به طوری که برآوردها نشان می‌دهد بالغ بر 1200 میلیارد تومان گردش مالی آدامس در کشورمان است. بازار آدامس سالانه 6 درصد رشد نشان می دهد، سرانه مصرف آدامس در آمریکا 600 گرم و در ایران نزدیک به 200 گرم است.

رئیس هیات مدیره شرکت ماستر فوده خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های انجام شده در سال 2016 بازار آدامس در ایران 300 میلیارد دلار است که معادل سازی ارزشی بازار آن بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال می‌شود. ایران به دلیل داشتن جمعیت جوان یکی از مراکز هدف تولید و عرضه کننده اصلی آدامس در جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد مجموع واردات آدامس در سال گذشته یک هزار و 325 تن معادل 13 میلیارد تومان بوده است این در حالی است که آدامس خارجی در ایران هر کیلو 140 هزار تومان به فروش رسیده است و آدامس تولید داخل به قیمت هر کیلو 22 هزار تومان فروخته می‌شود.

سزاوار خاطرنشان کرد: گردش مالی بازار قاچاق و غیر قانونی آدامس در ایران 500 میلیارد تومان است که 57.7 درصد سهم مصرف آدامس در کشورمان از این طریق تامین می‌شود.

در پایان مراسم انجمن دندانپزشکی ایران و شرکت ماستر فوده ( بایودنت ) تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا دندانپزشکان داوطلب با حمایت‌های مالی این شرکت بتوانند در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور داشته باشند و به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک کنند .

 

منبع: آنا